زندگی آنلاین
نگاهی نو به زندگی دیجیتالی
درباره وبلاگ


هرکسی که دوست داشت در این وبلاگ نویسندگی کنه،شرایط خودش را در فرم تماس با ما اعلام کنه و همچنین ایمیل تون رو قرار بدید تا باهاتون تماس بگیریم.

مدیر وبلاگ : Mohammad Chehregani
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

بیش از سی صد میلیون پایگاه اینترنتی وجود دارد و هر ثانیه چهار پایگاه به این مجموعه‌ی اطلاعاتی اعجاب انگیز افزوده می‌شود. هر چند همگان از همه این پایگاه ها بازدید می كنند، اما برخی از آن‌ها، ویژگی هایی دارند كه بازدیدكنندگان هر از گاهی را به كاربران همیشگی تبدیل می كنند. اگر در فكر طراحی پایگاه اینترنتی هستید و می‌خواهید سهمی از صد چهل میلیون كاربر اینترنتی را به سوی پایگاه خود سوق دهید، این مقاله‌ی كوتاه را بخوانید و توصیه‌های آن را به كار گیرید.

  • محتوا پادشاه است. مهم‌ترین چیزی كه درباره‌ی پایگاه‌های اینترنتی عمومی باید به خاطر داشته باشید این است كه این نوع پایگاه‌ها همیشه از اطلاعات غنی هستند. بنابراین، پیش از طراحی پایگاه مورد نظر خود، به تهیه‌ی مطالبی كه باید در آن عرضه شود، بیش‌تر فكر كنید. به خصوص برای روزآمد كردن آن برنامه‌ریزی كنید. در غیر این صورت، بهتر است انرژی خود را صرف كار دیگری كنید.

  • به موضوع خود بچسبید. سعی نكنید همه چیز را برای همگان فراهم كنید. همواره به اهداف خود توجه داشته باشید. هدف از طراحی پایگاه اینترنتی شركت كردن در مسابقه " رو كم كنی" و گرفتن جایزه نیست، بلكه هدف رسیدن به هدف‌هایی است كه آن پایگاه به خاطر آن طراحی می شود. بنابراین، بهتر است پیش از طراحی پایگاه، هدف از راه اندازی آن را بنویسید.

  • نخستین خاطره‌ها به یاد می مانند. به پیامی كه برای كاربران خود می فرستید توجه كنید. نخستین صفحه‌ی پایگاه شما، باید توصیف روشنی از پایگاه شما باشد. این صفحه را زیاد شلوغ نكنید . تلاش كنید با كمك جمله‌ها و تصویرهای جذاب، كاربران را به كاوش عمیق تر در پایگاهتان ترغیب كنید. بهترین مطلب‌ها وقتی ارزش دارند كه خواننده داشته باشند.

  • پایگاه طراحی كنید نه صفحه. نخستین نگرانی شما باید طرح كلی پایگاه باشد. هنگامی كه طراحی پایگاه جدیدی را از روی كاغذ آغاز می‌كنید، تلاش كنید طرحی به وجود آورید كه برای كاربران معنا داشته باشد، ظاهر یك‌دست و یك‌پارچه‌ای داشته باشد و توسعه‌ی آن در آینده مشكل نباشد. پیروی از الگوی مشخص، یا به قول معروف استاندار، یكی از شاخص‌هایی است كه یك پایگاه حرفه ای را از یك پایگاه غیر حرفه ای مجزا می سازد.

  • گردش در پایگاه را آسان كنید. كاربران شما باید بتوانند به آسانی از هر صفحه‌ای به صفحه دیگر بروند. خیلی مهم است كه در همه‌ی صفحه‌ها به صفحه‌های دیگر پیوند داشته باشید. البته، به نحوی كه كاربر خیلی زود یاد بگیرد از آن‌ها استفاده كند. اگر قرار است به پایگاه‌های دیگری پیوند داشته باشید، آن‌ها را طوری طراحی نكنید كه كاربر پیش از گردش در پایگاه شما به آن‌ها مراجعه كند.

  • فراموش نكنید كه جهانیان را از پایگاه جدید خود با خبر كنید . پایگاه خود را در فهرست پایگاه هایی قرار دهید كه موتورهای كاوش آن‌ها را جست و جو می كنند. آدرس پایگاه خود را روی كارت مشخصه‌های خود چاپ كنید. با پایگاه‌های دیگر پیوند دو جانبه برقرار كنید. از رسانه‌های مكتوب برای معرفی پایگاه خود كمك بگیرید. خلاصه، هر فرصتی را برای اعلان موجودیت غنیمت شمارید.

  • پایگاه خود را روزآمد كنید . برای این كه بازدیدكنندگان بار دیگر به صفحه‌های شما مراجعه و پایگاه شما را به دوستانشان توصیه كنند، باید دلیلی برای آنان فراهم كنید. مقاله‌های جدیدی كه هر ماه به پایگاه افزوده می شود، تصویر، مسابقه یا پرسش هفته ، روی‌دادهای روز، چه رویدادهای تاریخی و چه رویدادهای جاری، كه بسته به توان خود انتخاب می كنید، به تبدیل بازدیدكنندگان پایگاه به كاربران آن كمك می كنند.

  • از ترفندهای روزنامه نگاری غافل نشوید. مانند روزنامه نگاری كه با عنوان‌ها ی جذاب شما را به خواندن مطلبی اغوا می كند، ذهن كاربران را به پایگاهتان مشغول كنید. برخی از عبارت‌هایی كه ممكن است توجه بازدیدكنندگان را به خود جلب كند عبارت اند:" ویژه و رایگان"، "فقط برای شما" یا " یك بار برای همیشه". البته توجه داشته باشید آن چه قرار است به كاربران عرضه كنید، باید در قد و قواره واژه‌هایی باشد كه برای تبلیغ از آن‌ها استفاده می كنید!

  • از بازدیدكنندگان بپرسید . از كاربران درباره‌ی پایگاه خود نظر خواهی كنید. فرم ساده ای برای نظر خواهی تهیه و در صورت امكان برای آن جایزه‌ای تعیین كنید. از دوستانتان بخواهید پایگاه شما را بررسی كنند و سپس آنان را سوال پیچ كنید. به طور معمول، كاربران چیزهایی را می‌بینند كه طراحان هرگز نمی‌بینند. بنابراین برای دریافت كردن بازخورد كاربران به شیوه‌های كارآمد تری فكر كنید.

  • به چشمان كاربران توجه داشته باشید. متن سیاه روی زمینه سفید خواندن جمله‌ها را بسیار آسان می‌كند. رنگ‌های دیگر متن را اندكی مه آلود می كنند. با وجود این، سفید خالص اندكی چشم‌ها را می آزارد. بنابراین، بهتر است برای زمینه‌ی خود از سفید مایل به خاكستری یا مایل به كرم یا سفیدی كه به رنگ پوسته تخم مرغ می ماند، استفاده كنید. از حالت سیاه( Bold ) فقط برای تاكید، برای مثال در عنوان‌های فرعی، استفاده كنید. خواندن متن سراسر سیاه خسته كننده است.

  • خبرنامه داشته باشید. اگر پایگاه شما خبرنامه داشته باشد، كاربران شما همواره در جریان آخرین تغییرهای پایگاه قرار می گیرند. ساختن خبرنامه به برنامه نویسی نیاز دارد، به طوری كه آخرین تغییرها پایگاه به صورت خودكار به پست الكترونیك كاربران ارسال شود. خبرنامه براساس مطالبی كه ماهانه یا هفتگی در پایگاه عرضه می‌كنید، تنظیم می‌شود.

  • از بدترین پیغام دوری كنید. تا زمانی كه پایگاه شما به طور كامل طراحی نشده ، چندبار از كامپیوترهای مختلف و با كمك دوستان و آشنایان بررسی نشده و نقص های آن برطرف نشده است، برای آن تبلیغ نكنید. بدترین تبلیغ برای یك پایگاه، صفحه ای است كه در آن این عبارت نوشته شده است:" در حال ساخت است."

  • ورودی‌ها را ثبت كنید. از بازدیدكنندگان خود بپرسید چه گونه با پایگاه شما آشنا شده‌اند. این اطلاعات در برنامه‌ریزی برای تبلیغات بسیار مفیدند. به علاوه، باید بدانید آن دسته از بازدیدكنندگانی كه از طریق كاوشگرهایی مانند گوگل و یاهو به پایگاه شما وارد شده‌اند، از چه واژه‌های كلیدی استفاده كرده‌اند. این اطلاعات به شما كمك می‌كند بدانید چه مطالبی مورد توجه بازدیدكنندگان است.

  • منبع: کانون فرهنگی اموزش به نقل از جزیره ی دانش





نوع مطلب : طراحی وب، 
برچسب ها : طراحی وبسایت،
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 12 مرداد 1389
Mohammad Chehregani
دوشنبه 27 شهریور 1396 07:29 قبل از ظهر
Wow that was strange. I just wrote an incredibly long comment but after
I clicked submit my comment didn't show up. Grrrr...
well I'm not writing all that over again. Anyways, just wanted to
say excellent blog!
سه شنبه 2 خرداد 1396 08:54 بعد از ظهر
These are truly enormous ideas in about blogging.

You have touched some fastidious things here. Any
way keep up wrinting.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic